Pagina's

zaterdag 29 april 2017

Nieuwe job - New job

Ik vertelde enige tijd geleden over de sollicitaties waar ik mee bezig was.

Voor functie A niet geslaagd, voor functie B geslaagd, maar niet batig gerangschikt (1 plaats en ik was tweede).

In mijn hoofd had ik ondertussen een scenario gemaakt om minstens een jaar op mijn huidige functie te blijven.

Een week of twee geleden moest ik een aangetekende zending gaan halen.
Stress alom, want zoiets onverwachts en geen idee hebben wat het zou kunnen zijn, daar kan ik wel wakker van liggen.
We hadden niets besteld dat aangetekend geleverd zou worden dus wat zou het dan wel kunnen zijn...

Het was uiteindelijk een brief met goed nieuws: ondanks dat er officieel slechts 1 plaats opgesteld was, mag ik toch starten in functie B.

Om de uitstekende communicatie van mijn bedrijf te verduidelijken: ik belde goedgehumeurd naar de dienstoverste van functie B om een afspraak te maken.
Dienst B viel volledig uit de lucht. Het diensthoofd wist nergens van en hun secretariaat al evenmin :-).

Zo gaat het er bij ons aan toe....

Vanaf 3 juli start er opnieuw een nieuw hoofdstuk. 
Dichter bij huis.
Nog uitzoeken of het auto of trein/plooifiets of elektrische fiets zal worden.
Weer alles opnieuw leren.
Nieuwe mensen, nieuwe job.
Zal ik in de groep passen? Vertel ik iets of niets?
Nieuwe onzekerheid, maar toch ook wel een beetje leuk spannend.



I told you some time ago about the job interviews I was doing.

I wasn't suited for job A, I was succesful for job B, but ended up second and there only was one vacant place.

In my head I had already made a new scenario where I would stay at least one year at my current job.

About a two weeks ago I had to pick up a recorded delivery.
Stress galore...unexpected and having no idea what it could be. It sure is a reason to lay awake at night.
As we hadn't ordered anything that could be a recorded delivery I really had no idea what it could be.

It ended up being a good news letter: although initially there was only one vacancy they opened another one so I can start working on job B.

To show you the great communication in my company: I happily called the boss of job B for an appointment and he didn't know anything, nor did their secretary.

That's how good our staff communicates....

So I start a new chapter again as from July 3.
Closer to home.
Still need to find out if I will go there by car, by train/folding bike or electrical bike.
Again starting from zero.
New people, new job.
Will I fit in the group? Should I tell or not?
Again a lot of uncertaintly but also a little bit excited and fun.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten