Pagina's

dinsdag 28 maart 2017

Prutsen met sleutels - Tinkering with keys.

Onlangs besefte ik dat ik al 1,5 jaar in therapie ben.
September 2015 was het begin van een 3-wekelijks voorzichtig aftasten na een pijnlijke doorverwijzing.
Zo'n 6 maanden later werden de 3-wekelijkse sessies wekelijkse gesprekken.
Van voorzichtig aftasten en zoeken, moesten we plots een paar versnellingen hoger schakelen.

De intensiteit én het feit dat mijn, soms bijna dagelijkse, emails tussendoor welkom waren, gaven me een veilig en begrepen gevoel.

Tussendoor werd me al eens een boek meegegeven of aangeraden en kreeg ik opdrachten om, naargelang de goesting, uit te proberen.
Sommige opdrachten zijn blijvers geworden.
Aan andere wordt nog steeds gesleuteld.

Want sleutelen, dat is de basis van mijn therapie.

Sleutels zoeken die me kunnen helpen.
Sleutels naar nog meer inzicht en begrip.
Sleutels naar vooruitgang.
Sleutels naar de toekomst.
Sleutels om de deuren van het verleden zachtjes te sluiten of ze voorzichtig te openen.

Elke gesprek geeft me een nieuwe sleutel erbij of een deur waarvoor ik een reeds gevonden sleutel kan gebruiken.



Recently I realised that I've been in therapy for over 1,5 years now.
Around september 2015 I started with a 3-weekly visit to my new therapist after a rather painfull referall.
It started with a very cautiously exploration.
Almost 6 months later we had to move up several gears at once.
No longer a 3-weeklly, but a weekly visit.
No longer cautiously exploring, but diving in the deep to prevent me from falling even deeper.

That intensity ánd the fact that my, sometimes daily, emails were welcome, gave me a secure and understood feeling.

Between sessions and as extra brain food I sometimes got a book to read or some assignments to try out if I wanted to.
Some of those tasks are here to stay, others were thrown away rather quickly and some others still need some tinkering.

In Dutch we use the word "sleutelen" for "tinkering".
"Sleutelen" comes from "sleutel" what translates as "key" in English.
Like you say: the key to success....

Well, those keys are the basis for my therapy.

Looking for keys to help me.
Keys to even more insight and understanding;
keys to progress;
keys to the future;
keys to quietly open or close doors to the past.

Every therapy session gives me a new key or a door to be opened/closed with a key I already found.


1 opmerking: