Pagina's

donderdag 3 augustus 2017

Vakantie - Holiday

De vakantie is bijna gedaan, maar in navolging van Tistjes blog wil ik deze vragen toch nog eventjes beantwoorden.

Waar gaat u deze zomer op vakantie?
Nergens naartoe. Als we al op reis gaan dan doen we dat buiten de schoolvakanties.
Zowel om budgettaire redenen als om het feit dat we geen kinderen hebben.
We zullen dus eventueel nog wel eens een dagtrip doen, maar geen lange reizen. 
Dit jaar zijn we in mei trouwens al eens een week naar Spanje geweest.

Plant u uw reizen rigoureus?
Ja en nee. Ik weet graag zo goed mogelijk vooraf waar we naartoe gaan, hoe de sfeer daar is, wat de gewoontes zijn. We maken een lijst met wat we eventueel willen zien en die lijst bekijken we dan dag per dag. Op voorhand plannen waar en hoe laat we gaan eten/drinken doen we niet.
Ik ben steeds voorzien van een flesje water en iets om te knabbelen om de eerste en ergste honger tegen te gaan.


Gaat u het liefst van al zo ver mogelijk op reis?
Neen. Het liefst van al blijf ik gewoon thuis. 
Thuis is de enige plek waar ik volledig op mijn gemak ben en echt zonder stress kan genieten.

Wat is of was uw mooiste reis?
Ik heb mooie herinneringen aan de reizen naar Frankrijk die ik als kind samen met mijn ouders maakte. Verder zal de rondreis in Turkije op mijn 17de me ook altijd bij blijven.

Welke bestemmingen staan nog op uw bucketlist?
Scandinaviƫ, Japan, Canada.

Waar geeft u op vakantie het meeste geld aan uit?
Eten.

Sluit u een annuleringsverzekering af als u een reis boekt?
Die zit standaard in onze kredietkaart.

Hebt u al vaak een vakantie in het water zien vallen?
Nog nooit.

Werkt u op vakantie?
Neen. Ik heb het geluk een job te hebben die ik niet hoef mee te nemen.
Ik kan 's avonds perfect de deur achter me dicht doen en mijn laten liggen waar het hoort: op kantoor.

Wat neemt u altijd mee op vakantie?
Gezelschapsspelletjes, boeken.



https://transom.org/2016/traveling-workshops-summer-2016/


The summer holiday is almost over, but following a post on Tistje I'll still answer some questions.

What's your destination this summer?
Nowhere. If we travel we usually do this outside the school breaks for budget reasons and the fact we don't have children.
We'll do some daytrips, but no real travels.
This year we already went to Spain in May.

Do you plan your travels in details?
Yes and no. I do like to know beforehand where we're going, how the atmosphere is, what the habits are. We make a list of things to-do and/or to-see and that list is used day by day to plan our trip.
We don't plan where and when we'll eat. I always carry a bottle and something to eat with me to counter the first and worst hunger feeling.

Do you prefer to travel as fas as possible?
No. I prefer to stay at home. Home is the only place where I am totally at ease and where I can enjoy without stress.

What is of was your most beautiful trip?
I have some nice memories of the trips we made to France when I was a kid.
I'll also always remember the tour in Turkey when I was 17.

Which destinations are still on your bucketlist?
Scandinavia, Japan, Canada.

Which destinations are still on your bucketlist?
Scandinavia, Japan, Canada.

On what do you spend the most money during your holiday?
Food.

Do you have a cancellation insurance?
This comes standard with our credit card.

Have you ever had to cancel your holiday?
Never.

Do you work during your holiday?
No. I'm lucky to have a job I don't take with me. 
I can close the door after work and leave my job where it belongs: at the office.

What do you always take with you while traveling?
Boardgames/dice games/cardgames and books.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten